Néjen ale hlavně o sedle BROOKS

30. července 2016 v 1:07 | Milan Pekky Bouška |  Názory - Články

Jezdím od 10ti a za tu dobu jsem měl šest kol a 15sedel a přitom stačilo jedno a furt ho přendavat, protože by to vydrželo. Naučil jsem se jezdit na "Rakouský balonce"(pak byli i "polobalonky") která měla místo, a v místě kde mají silniční kola přehazovačky - šaltpáku. Bylo to v podstatě kolo které co nejvíc podobalo dnešním horákům! Byl to tříkvalták a kvalty přeskakovaly v zadní kole asi jako dneska Rohloff. Brzdilo se šlápnutím dozádu. Přední brzda na páku s jedním velkým špalkem co zezhora brzdí plášť. Opravdová krása.

V pubertě sem ho jako pubertální nejchytřejší kretén prodal za 150,-Kčs. Půl roku jsem sbíral doma prázdný flašky a nosil je do krámu, lez tátovi pro drobný do kapec a přitom jsem mu krad i cigára ale byli balený jen po deseti tak sem mu bral je dvě aby to nepoznal. Kouřil Astry ty měli myslím i filtr. A když sem měl pak 600,- Kčs tak sem si koupil od někoho ojetou modrou Esku, kterou sem před 18 rokem vyměnil s bráchou za motorku ČZetu 125ccm, co po mojim odchodu na dva roky na vojnu stejně prodal.
Tím bylo až do pádu socializmu vymalováno - nejezdil sem. Jen chlastal a honil i holky a kultůru. V roce 1992 někdo v hospodě Chaloupka prodával Esku, taky modrou. Myslím že asi jiné barvy nedělali. Jako raněkapitalistickej už přivožralej živnostník hurónsky a možná i s trochou nostalgie za stejnou usmlouvanou cenu 600,- Kčs jsem si ji zase koupil. Jezdil sem naní s votočenejma beranama "namachra" asi do třiadevadesátýho včetně mého prvního Tou de Úštěku.
Pak od Adámka sedmi-kolečko s trojtácem Schaufa - s kompletním Shimano LXem. Trochu na mě malej ale ocelovej pružnej rám, dosud nejlepší co jsem kdy měl. To se nedá s pozdějšíma hlinikáčema vůbec srovnat. Najezdil sem na něm asi 18 tisíc kiláků a bouchnul jsem ho pinglovi Péťovi z Chaloupky. Mám takovou teorii pro koupi nového kola že jedna kačka rovná se jeden kilák, což sem se Schaufem splnil.
U Jonnyho sem si poručil Hot Rocka s velkým rámem. Kolo to nebylo ni moc a do dvou let mě ho stejně ukradly ale přejel sem na něm ze Ženevy Alpy až domu, takže špatný taky nebylo.
Takže u Johnnyho další kolo Merida ke kterému jsem si u něj vyžebral co jsem chtěl, pláště Schwalbe Marathon Plus a sedlo s pérama Brooks Flyer který má stejnej koženej vršek jako legenda B17. Po 7000 kiláku mě prask rám kterej jsme vyreklamovali a najezdil sem na něm dalších víc jak 20000kiláku a mám ho dosud.
Protože sem se na motorce BMW650s najel 17000km za 10let a už začínal bát. Dělal sem už píčoviny, že třeba ze zatáčky sem dvakrát vjel do protisměru a padat už mě taky nebavilo, tak sem ji vyměnil za Elektrokolo.
Třikrát sem byl v Mělníce a vybral Haibike xduro-hardnine s motorem Bosch atomu přikoupil ručně nejtované sedlo s pérama a velmi těžké, organické kůže pro maximální pohodlí dálkových cyklistů(to jsem Já) a taky proto že vážím přes 100kilo a prdel mám jak štyrskej valach - Brooks B67 který byl poprvé uveden na trh v roce 1927 a ty péra na sedle udělají jen z kola s přední odpruženou vidlicí hodně kvalitní "celopéro". To je na tom e-kole to nejlepší když nepočítám že se do kopce už moc nezpotím.
A to je tak všechno, co sem vám chtěl říct. Pekky.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 pekky | Web | 30. července 2016 v 1:11 | Reagovat

Legendární anglický výrobce kožených cyklistických sedel a doplňků začal vyrábět už v roce 1865. V 70-tých letech minulého století vyráběl ročně 1,5 miliónů sedel a byl největším výrobcem sedel na světě. Bývaly doby, kdy sedla Brooks používali všichni závodníci během Tour de France. Dnes je Brooks exkluzivní legendou mezi cyklistickými značkami a stále v Anglii ručně vyrábí krásná a pohodlná kožená sedla. K naprostému úžasu Vás pak dovedou nejrůznější brašničky pod sedlo, kožené gripy či zástěrka na blatníky. Samozřejmě také kožená.

2 Pepa | 30. července 2016 v 10:38 | Reagovat

Mildo, vole, paradni ranní čtení ke kávě a vajíčkem po včerejším večírku. Howgh

3 Tonda | 1. srpna 2016 v 6:43 | Reagovat

Antonín Valeš Super článek . A díky za občerstvení na Vébrovce

4 Losan | 1. srpna 2016 v 10:34 | Reagovat

Je mě líto,že jsi odešel z řad motorkářů.....ale Ty jsi se prostě narodil pro kolo

5 MG | 1. srpna 2016 v 11:12 | Reagovat

Máš to hezké zážitky, není nad to se vykecat na blogu a nás to potěší!

6 Smithb963 | E-mail | Web | 28. srpna 2016 v 21:08 | Reagovat

Hi, Neat post. There's a problem with your site in internet explorer, would test this IE still is the market leader and a good portion of people will miss your excellent writing because of this problem. edcekacdcdaafaae

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama