1000 mil Trans Czecho-Slovakia

17. listopadu 2010 v 21:15 | Milan Pekky Bouška |  Převzato
kopka
trasa závodu: Trasa povede přes Slovensko nejspíše vnitrozemím a přes Česko podle hranic severní trasou horami podle polských a německých hranic terénem, přírodou po pěšinách, šotolinách, svážnicích, lesních, polních i asfaltových cestách a silnicích.tak, jak to podmínky, předpisy, zákony a geografické možnosti dovolí. Podrobnosti na http://www.1000miladventure.cz

značení nebo určení trasy závodu:Trasa bude pevně dána ale není značena. Bude přesně určena mapou na webu i elektronicky (GPS).
Elektronická podoba trasy bude připravena ke stažení do navigačních přístrojů v dostatečném předstihu před startem.

předepsaná výbava:Přesně předepsaný je jen balíček "poslední" pomoci: buzola, mapa, píšťalka, nůž, provázek, hadřík nasáklý benzínem v uzavřeném obalu (pro případ nutného a rychlého rozdělání ohně), sirky, zapalovač, dezinfekční prostředek pro poranění, pepřový sprej proti zvířatům, čelovka, spacák.
Ostatní výbava není přesně určena a je na každém, s čím dokáže po dobu závodu "přežít". Účastníci by měli být vybaveni tak, aby dokázali na trase přestát bez pomoci všemožné rozmary počasí, dokázali v případě potřeby kdekoli a kdykoli přespat, provést základní opravy kola atd. a dostat se do cíle závodu nebo do obydlených míst. Výbavu mohou během závodu doplňovat a rozšiřovat (nakoupením, připravením si dopředu do balíčku na místa zázemí-viz níže apod.).

pohyb na trase: Účastníci musí dodržet následující pravidla:
  1. se musí pohybovat celou stanovenou trasu od startu do cíle pouze vlastní silou. Musí ji bezpodmínečně projet celou a nesmějí trasu nikde zkracovat.
  2. nesmějí po sobě zanechávat žádné odpadky, ani je zahrabávat a vše z přírody zase odvést
  3. v případě bivakování musí vše uvést zpět do původního stavu
  4. nesmějí ohrožovat ani obtěžovat ostatní na trase (ať závodníky nebo jiné uživatele) např. bezohlednou jízdou (hlavně ze sjezdů) či nevhodným chováním ani jinak
  5. musí dodržovat pravidla a předpisy oblastí, jimiž se projíždí a na silnicích respektovat pravidla silničního provozu
  6. měli by dodržet pravidlo džentlmena, tj.pomoci v danou chvíli možným způsobem každému účastníkovi či jakémukoli uživateli trasy v nouzi či problémech
Při nedodržení zmíněných pravidel hrozí účastníkovi diskvalifikace popřípadě i pokuta.

opuštění trasy: Opuštění trasy je dovoleno. "Opuštěním trasy" se rozumí:
  1. sjetí z trasy z jakéhokoli důvodu, ať záměrného (doplnění potravin, zvolení noclehu mimo trasu, vyhledání mechanické či jakékoli pomoci atd.) nebo nechtěného (zabloudění).
  2. další pohyb po trase, ale už ne vlastní silou (např.pokud účastníka někdo náhodně veze kvůli vyřešení problému i přímo po trase stanovené pro závod)
Po opuštění trasy už účastník nemusí dodržet pravidlo "pohyb vlastní silou" a může využít jiné prostředky pro přemisťování se.
Při každém opuštění trasy (ať záměrném, nutném nebo nechtěném) se musí účastník vždy vrátit na místo, kde trasu opustil nebo odkud se již nepohyboval sám vlastní silou, a od tohoto místa pokračovat.
Při nedodržení tohoto pravidla hrozí účastníkovi diskvalifikace.

podpora ze strany pořadatele neboli zázemí: Pořadatel může ale také nemusí vytvořit pro účastníky několik míst zázemí (cca 3 na celou trasu) v místnosti budovy, stanu, v jednoduchém přístřeší apod.. a je pro účastníka k dispozici 24 hodin denně.
Každé ze zázemí bude poskytovat následující:
a) účastníci si zde mohou zpravidla odpočinout, případně se i vyspat
b) mohou sem být účastníkům dopraveny balíčky, které si dopředu připraví.
c) pořadatel může na tato místa zajistit i potraviny, jídlo a pití na občerstvení účastníků.

Úroveň jednotlivých stanovištích se liší.
Pokud pořadatel vytvoří stanoviště, budou o tomto účastníci včas před startem informování a budou s polohou zázemí i úrovní poskytnuté podpory na každém z těchto míst seznámeni před startem.

vlastní podpora účastníků předem: Vlastní podpora je povolena a souvisí s vypsáním míst zázemí. Závodníci si mohou dopředu připravit balíčky do max.váhy 5 kg. Tyto balíčky jsou závodníkům k dispozici v místech zázemí. Tam jsou dopraveny následujícím způsobem:
  1. přímo organizátorem podle označení místa na balíčku
  2. nebo je jen určená adresa vypsaného zázemí a účastníci si tam balíčky sami pošlou (organizátor neodpovídá za nedoručení balíčku)
Účastníci si mohou poslat balíčky i na pošty vesniček, kudy závod projíždí a tam si je při průjezdu vyzvednout. Závodníci nejsou povinni si balíčky připravovat.

podpora a pomoc třetí osobou: Během závodu účastníci:
  1. nesmějí mít podpůrnou osobu ani tým a jakákoli plánovaná pomoc je během závodu na trase nebo i mimo trasu zakázána. V případě problémů nebo nutnosti si musí účastník pomoci sám nebo může přijmout jakoukoli nahodilou pomoc. (Nahodilá pomoc je taková, která není domluvena dopředu a mohou se využít prostředky, možnosti a osoby náhodně se vyskytující v místě problémů účastníka)
  2. v případě, že by někdo chtěl nabídnout některému ze závodníků plánovanou pomoc a podporu, může to být jen se souhlasem pořadatele a stejnou pomoc musí oficiálně nabídnout i ostatním účastníkům. Všichni účastníci o tomto musí být včas a dopředu informováni, že je možnost takovéto pomoci.
  3. přivolání pomoci známého: v případě problému si účastník nesmí přivolat pomoc svého známého ani příbuzného mobilem nebo jinak, aby neznevýhodnil ty, kteří tuto možnost v dané situaci nemají. Toto nařízení se nevztahuje na případy zranění či na situace, kdy účastník je nebo by mohl být ohrožen na zdraví a životě.
  4. přivolání cizí pomoci: účastníci mohou použít mobil a jiné komunikační prostředky (místní telefon, místní e-mail, místní internet apod.) k vyřešení své situace a svými organizačními schopnostmi si zajistit jakoukoli "cizí" pomoc (přivolání taxi, zajištění si příjezdu mechanika z místního cykloservisu apod.). Nesmí být ale porušen bod c) tohoto článku.
  5. Internet v mobilním telefonu nesmí být používán, aby nebyli nezvýhodněni ti, kteří tuto možnost nemají. Jakýkoli nahodilý internet v libovolném místě je možno použít.
  6. kontaktování příbuzných a známých: Účastník může jakkoli kontaktovat své známé a příbuzné během závodu a informovat je o svém stavu, průběhu závodu apod., nesmí od nich ale získávat informace, které by mu napomáhali při závodě. (zjišťování v dané situaci nejbližšího cyklistického obchodu, získávání potřebných telefonních čísel, informací o počasí atd.)
režim jízdy: Po celou dobu závodu si účastník určuje sám, kdy a jak dlouho pojede, kdy a kde bude odpočívat nebo spát, doplňovat potraviny a další potřebné věci. Co se týče režimu jízdy nic není předepsáno.

spaní, odpočinek a stravování během závodu: organizátor nezajišťuje účastníkům noclehy ani místa odpočinku či občerstvení kromě případně vytvořených oficiálních míst zázemí. Dobu a místo pro spaní a odpočinek si stanovují účastníci sami a mohou využít všechny dosažitelné možnosti na trase nebo i mimo trasu, od spaní "pod širákem" po noclehy v hotelích. To samé se týká stravování.

kontrola účastníků:
    1. Pevné kontroly: ty jsou umístěny do míst oficiálních zázemí (tzn.místa oficiálního zázemí jsou shodné s kontrolními body) nebo na předem určená a po 24 hodin denně snadno dostupná místa (chalupa, hospoda apod.). Na všech takovýchto místech budou archy, kde si účastníci postupně sami zapíší datum a čas příjezdu a datum a čas odjezdu z kontroly.
    2. Namátkové či pohyblivé: ty mohou být kdekoli a jsou vytvořeny z důvodu kontroly dodržování pravidel a předpisů účastníků během závodu
    3. Elektronická kontrola (čipy, GPS, apod.): kontrola, zda účastníci dodržují nebo dodrželi trasu a zda se někde nepřemisťovali jiným dopravním prostředkem
ohlašování se: Účastníci jsou povinni se jednou za den (nejlépe večer mezi 16:00 a 20:00, jinak podle možností) ohlásit a to telefonicky nebo sms-kou a říci: své jméno, startovní číslo, udat svou polohu a velice stručně popsat, svůj fyzický stav, psychické rozpoložení i např.stav svého kola, jak se jim jede, co zažili, pokud se událo v uplynulých 24 hodinách něco neobvyklého a svůj plán do krátké budoucnosti (např. pojedu celou noc, nebo zvolím odpočinek 4 hodiny pod přístřeškem a pak budu pokračovat apod.) Toto "ohlašování se" slouží ke kontrole účastníků a také pro stanovování aktuálního pořadí během závodu i pro možnost "přímého přenosu" na webu závodu a poskytování informací z trasy pro zájemce z řad veřejnosti.

vzdání závodu: Pokud se účastník rozhodne vzdát závod, musí organizátorovi nahlásit kdy a kde trasu opouští nebo opustil popř.uvést důvod vzdání závodu. Může sdělit i vzkaz pro jiné závodníky či fanoušky. Tento vzkaz bude uveřejněn na internetu.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 pekky | E-mail | Web | 18. listopadu 2010 v 7:36 | Reagovat

Tak nevim jestli si to nerozmyslim, ale je to opravdu velká výzva Jéňo,třeba by sem moh i zemřít - tak zviditelnit závod a tak navázat na legendární Tou de Úštěky http://www.tdu.estranky.cz/ jestli to povede přes Šluknovský výběžek tak by sem se aspoň zůčasnil jako vorganizátor. Čus

2 domek | 18. listopadu 2010 v 13:22 | Reagovat

jedu

3 menoruze | E-mail | 19. listopadu 2010 v 18:41 | Reagovat

jestli se smí cestou i spát a je povoleno THC tak to vypadá dobře. co je to za lidi? hulej?

4 pekky | E-mail | Web | 21. listopadu 2010 v 6:44 | Reagovat

[3]: Odhaduju že tak 1O/15 lidí pojede na první místo(z toho to půlka bude to chtít nějak vochcat) a zbytek pojede na osobní dokazovačku a pár bude(na chvozdu)určitě na chlastu a víše zmíněným cukroví.

5 standa k | 21. listopadu 2010 v 7:05 | Reagovat

díky za tip  standa k

6 Jéňa K. | Web | 22. listopadu 2010 v 14:24 | Reagovat

Pekky, dobry. Jen kdo bude zajistovat kontrolu na tvy chate, kdyz pojedes, Jen musime nejdriv prozkoumat, jestli to neni moc mimo trasu.

Mej se
Jena

7 Rahul | E-mail | Web | 21. prosince 2011 v 14:17 | Reagovat

Tady se mi líbí... ;-)

8 AllieConner | E-mail | Web | 7. dubna 2012 v 3:24 | Reagovat

Every one admits that humen's life is very expensive, however different people need cash for different stuff and not every man earns enough money. Therefore to get fast <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a> and college loan would be a right solution.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama